Condiții de garanție
Condițiile de acordare a garanției
⦁ Vânzătorul acordă garanţie conform dispozițiilor legale aplicabile, pe baza certificatului de garanţie însoțit de factura de cumpărare a produsului. Garanția se acordă produselor STIHL pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor şi care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă.
⦁ Certificatul de garanție se adresează persoanelor fizice îndreptățite de lege și persoanelor juridice.
⦁ Produsul beneficiază de garanția legală de conformitate în acord cu prevederile legale în vigoare, respectiv legea principală care reglementează garanția produselor în Republica Moldova este Legea nr. 105-XV din 13.03.2003.
⦁ Termenul de garanţie se calculează din ziua procurării şi constituie 24 luni pentru consumatori și 12 luni pentru persoane juridice. Perioada de timp, stabilită de către producător în documentele normative din țara de origine pentru produsele de folosinţă îndelungată, în cadrul căreia produsele, altele decît cele pentru care a fost stabilit termen de valabilitate, îşi menţin caracteristicile funcționale cu condiţia respectării regulilor de transport, manipulare, depozitare, păstrare, exploatare şi consum constituie 24 luni.
⦁ Consumatorul trebuie să informeze vînzătorul despre neconformitate în termen de pînă la 2 luni de la data la care a constatat-o, chiar dacă este minoră sau nu sunt revendicări asupra produsului. În caz contrar compania poate limita dreptul la garanție dacă neconformitatea apărută creează impedimente în înlăturarea acestora.
⦁ Odată cu depunerea reclamaţiei, consumatorul prezintă o copie autentificată prin semnătură de pe bonul de casă sau o copie de pe alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii inclusiv certificatul cu condițiile de garanţie completat de vînzător. La solicitarea revendicărilor este obligatorie prezentarea suplimentară:
⦁ unei prezentări scrise a defectului presupus, act semnat de cumpărător (defectul presupus poate fi indicat şi în actul de primire-predare);
⦁ produsul pentru care se solicită garanţia (acesta trebuie prezentat cu elementele de identificare vizibile și lizibile a produsului şi cu documentaţia tehnică ce a fost livrată în momentul vânzării).
⦁ Acordarea garanţiei poate fi refuzată dacă nu sunt prezentate toate documentele menţionate la punctul 6 din prezentul document, sau dacă informaţiile conţinute în acestea sunt incomplete sau ilizibile. De asemenea se va refuza recepţia în vederea asigurării garanţiei pentru acele produse care nu vor avea etichetele de identificare (serii) sau sigilii de garanţie.
⦁ Pentru păstrarea garanţiei vă rugăm să respectaţi următoarele instrucţiuni generale:
⦁ urmăriţi cu stricteţe condițiile de transportare, punerea în funcțiune, exploatarea, manipularea, depozitarea și întreținerea produsului;
⦁ nu deterioraţi eticheta cu numărul de serie (fabricaţie) a produsului sau sigila aplicată de vânzător/producător (după caz de Centrul autorizat de deservire sau importator);
⦁ nu interveniți cu modificări asupra produselor;
⦁ se interzice oricare intervenție, lucrări, etc. asupra produsului care nu au fost efectuate la centrul de deservire tehnică a Vînzătorului sau oricare alt centru de deservire tehnică autorizat de Vînzător;
⦁ utilizați piese de schimb, accesorii, unelte sau surse de alimentare doar cele originale/ autorizate/ recomandate, de către producătorul STIHL.
⦁ Această garanţie nu acoperă nici unul din cazurile de mai jos:
a) întreţinerea periodică şi reparaţia sau înlocuirea de piese ca urmare a uzurii normale (spre exemplu: lanțurile, șinele de ghidaj, roțile de antrenare a lanțului, bujiile, sfoara și rola demaror, clicheții, filtrele de aer, filtrele de benzină / ulei, inele de etanșare, firele cositoare, discurile circulare, cuțitele, lamele, roțile, etc.);
b) defectele sunt cauzate de utilizarea produsului într-un mod neconform cu utilizarea personală, casnică;
c) consumabilele (componentele care se înlocuiesc periodic pe durata de viață a produsului).
Vînzătorul nu poartă răspundere în cadrul termenului de garanție și de exploatare în următoarele cazuri:
⦁ nerespectarea prevederilor de utilizare;
⦁ utilizarea produsului din grupa destinată pentru uz casnic la necesităţile legate de activitatea de întreprinzător sau profesională;
⦁ reparaţia sau tentativa de reparaţie de către alte Centre de deservire decît cele autorizate de importator;
⦁ în cazul în care defecțiunile depistate au apărut datorită: accidentării produsului; abuzului/utilizării greșite; utilizarea unor amestecuri necorespunzătoare sau vechi de combustibil; prafului; umezelii; coroziunii; lăcuirii; aditivilor din benzină; depunerilor de murdării; rozătoarelor, etc;
⦁ accidentele mecanice, electrice, electromagnetice, chimice etc;
⦁ introducerea în produs a prafului, a nisipului, a altor particule, a insectelor, a animalelor, a lichidelor, a altor obiecte;
⦁ dacă defectul este provocat de accidente, acțiuni intenționate sau imprudente din partea utilizatorului sau unei terțe părți;
⦁ dacă defectele au fost provocate de acțiunea umidității, temperaturilor înalte sau joase, corozia, oxidarea, intervenția rozătoarelor;
⦁ dacă defectul a apărut în urma uzurii naturale ale părților, în cazul depășirii normelor indicate în exploatarea normală;
⦁ dacă defectele sunt urmare a deteriorărilor mecanice apărute după eliberarea mărfii cumpărătorului;
⦁ dacă defectele sunt urmare a deteriorărilor provocate de atitudinea neglijentă față de produs și nerespectarea regulilor de îngrijire a produsului.
⦁ Pentru aducerea în conformitate a produsului, adresaţi-vă la vânzător sau la importator, la adresa indicată în bonul de plată/casă. Adresa centrului de deservire în perioada de garanție și postgaranție se află la adresa municipiul Chișinău, str. Uzinelor 9/3, telefon fix 022 53-39-29, SRL „Victad – Moto”.
⦁ Domeniul teritorial al garanţiei constituie teritoriul controlat al Republicii Moldova.
⦁ Remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător, se va efectua în cadrul unei perioade de timp rezonabile fără nici un inconvenient semnificativ pentru consumator, ținîndu-se cont de natura produsului şi scopul pentru care consumatorul a solicitat produsul.
□ Perioada de timp stabilită de 14 zile calendaristice de aducere în conformitate a produsului se prelungește cu încă 50 zile lucrătoare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 105-XV din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor reieșind din considerentele că importul pieselor de schimb necesită timp adițional (a se bifa în cazurile cînd a fost convenit cu consumatorul).
⦁ Consumatorul are dreptul, la opţiunea sa, de a solicita vînzătorului în primul rînd repararea produsului sau înlocuirea acestuia, gratuit în fiecare caz, cu excepţia situaţiei în care măsura reparatorie respectivă este imposibilă sau disproporţionată.
O măsură reparatorie se consideră ca disproporţionată în cazul în care impune vînzătorului costuri nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie sau provoacă inconveniente consumatorului, luîndu-se în considerare:
⦁ valoarea produsului, dacă nu ar fi existat neconformitatea;
b) importanţa neconformităţii;
c) posibilitatea realizării altei măsuri reparatorii fără nici un inconvenient semnificativ pentru consumator. Consumatorul decide asupra inconvenientelor ce le poate produce măsura reparatorie și poate solicita, la opțiunea sa, repararea sau înlocuirea produsului;
d) apariţia în mod repetat a unei neconformităţi la produs după efectuarea deja a unei reparaţii.
O măsură reparatorie se consideră ca imposibilă dacă vînzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparație, inclusiv în cazul lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
⦁ Consumatorul nu are dreptul să solicite restituirea contravalorii produsului prin rezoluţiunea contractului dacă neconformitatea este minoră. Se consideră minoră neconformitatea care nu exercită o influenţă substanţială asupra utilizării produsului.
⦁ În conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) al Legii nr. 422 din 22.12.2006 privind securitatea generală a produselor returnarea produsului se face doar ca ultimă modalitate de soluţionare, cînd celelalte acţiuni nu sunt suficiente pentru prevenirea eventualelor riscuri, în cazul cînd producătorul consideră necesar sau cînd este obligat să întreprindă această acţiune ca urmare a unei decizii luate de către autoritatea competentă.
⦁ În cazul în care în locul reparării produsului vînzătorul livrează un produs fără neconformitate, acesta cere consumatorului restituirea produsului cu neconformitate potrivit regulilor privind efectele rezoluţiunii contractului.
⦁ În cazul reţinerii produsului pentru reparare sau înlocuire, vînzătorul se obligă să elibereze consumatorului o dovadă în formă scrisă, care să conţină elementele de identificare a sa şi a produsului reţinut, precum şi termenul de soluţionare a reclamaţiei.
⦁ Perioada în decursul căreia produsul nu a fost utilizat din cauza remedierii deficienţelor prelungeşte, în mod corespunzător, termenul de garanţie. Curgerea termenului de garanție se suspendă din momentul sesizării vînzătorului pînă la aducerea produsului în stare de funcţionare corespunzătoare.
⦁ Produsul predat pentru remedierea gratuită a deficienţelor sau pentru deservire tehnică planificată (dacă ghidul de utilizare prevede acest serviciu asigurat de importator), este păstrat gratuit timp de 30 (treizeci) zile calendaristice suplimentare celor prevăzute pentru remediere. La expirarea acestui termen, pentru fiecare zi de păstrare a produselor nereclamate, Consumatorul plăteşte o penalitate în mărime de 1% din costul produsului, dar nu mai mult de 50% din costul integral al produsului. După expirarea unui an de depozitare, produsul va intra definitiv în proprietatea vînzătorului.
⦁ Dacă vor exista discordanţe între condiţiile de exploatare/utilizare din prezentul Certificat cu condiții de garanţie şi condiţiile înscrise în condițiile de utilizare a produsului, prioritate vor avea prevederile cele din urmă.
⦁ Dacă vor exista discordanţe între prevederile prezentului Certificat cu condiții de garanţie şi prevederile legislației naționale în vigoare la momentul coliziunii normelor, se va ține cont că prevederile acestui Certificat cu condiții de garanţie au fost negociate și aduse la cunoștința consumatorului.
⦁ De asemenea, eventuale instrucțiuni de utilizare elaborate de producător pot conţine prevederi şi explicaţii suplimentare, care au un caracter obligatoriu.
MENȚIUNI IMPORTANTE!
Se reiterează că produsele marca STIHL enumerate mai jos fac parte din grupa destinată pentru uz casnic și nu este recomandată utilizarea lor în alte scopuri. Aceasta ar putea presupune scăderea duratei de funcționare utilă al produsului din cauza utilizării greșite și a abuzului.
Ferăstrăie: MS 151 C-E, MS 170, MS 180, MS 180 C-BE, MS 193 C-E, MS 194 C-E, MS 194 T, MS 210, MS 211, MS 230, MS 250, MS 250 C-BE, MSE 141 C-Q, MSE 170 C-Q, MSE 190 C-Q, MSE 210 C-BE, MSE 230 C-BQ, MSE 250 C-Q, MSA 120, MSA 140, MSA 160, MSA 161T;
Cositoare: FS 38, FS 40, FS 45, FS 55, FS 70 C-E, FSE 31, FSE 52, FSE 60, FSE 71, FSE 81, FSA 45, FSA 56, FSA 57, FSA 90, FSA 130;
Spălătorii: RE 80, RE 90, RE 100, RE 110, RE 120, RE 130 Plus;
Alte instrumente: BG 50, ВG 56, ВG 86, BT 45, ВGЕ 71, BGE 81, BGA 45, BGA 56, BGA 57, BGA 85, SH 56, SH 86, SHE 71, SHE 81, SE 33, SE 62, SE 62 E, SR 200, BR 200, HS 45, HSE 42, HSE 52, HSE 61, HSE 71, HSE 81, HLA 85, HSA 26, HSA 45, HSA 56, HTA 85,, KM 56, KM 94, MM 56, RM 248, RM 248T, RM 253, RME 235, RME 339, RME 339 C, RME 443, RME 443 C, RMA 235, RMA 339, RMA 339 C, RMA 443 TC, RLE 240, MH 445 R, MH 585, MH 685, GHE 105, GHE 135 L, GHE 140 L, GHE 150, GHE 250, GTA 26, TSA 230, RMI 422 P;
Dacă aveţi probleme cu produsele achiziţionate de la noi sau pentru informaţii, nu ezitaţi să ne contactaţi.
Aceste Condiții de garanţie nu afectează drepturile legale ale cumpărătorului conform legilor în vigoare în Republica Moldova.
PRODUCATORUL NU ESTE RESPONSABIL DE EVENTUALELE DAUNE, DE ORICE NATURA, CAUZATE DE PRODUCEREA UNOR ACCIDENTE PROVOCATE DE NERESPECTAREA INSTRUCTIUNILOR DE UTILIZARE SI/SAU A NORMELOR DE SIGURANȚA/PROTECTIE A MUNCII.
CONSUMATORUL NU POATE INVOCA INFORMAREA INCOMPLETĂ PENTRU A JUSTIFICA DETERIOAREA PRODUSULUI, FIIND DATOR SĂ-L UTILIZEZE CONFORM INFORMAȚIILOR DIN MANUALUL DE UTILIZARE PREDAT ODATĂ CU LIVRAREA BUNULUI.
DISTRIBUITORUL, VÂNZĂTORUL ȘI PRODUCĂTORUL NU SUNT RĂSPUNZĂTORI PENTRU PREJUDICIILE MATERIALE ȘI/SAU PERSONALE CA URMARE A UTILIZĂRII SUB INFLUENȚA ALCOOLULUI, MEDICAȚIEI, STUPEFIANTELOR SAU ALTE NARCOTICE CARE AR AFECTA CAPACITATEA DE CONCENTRARE A UTILIZATORULUI ORI ÎN CAZ DE BOALĂ CARE POATE AFECTA CAPACITATEA DE MENTALĂ, ECHILIBRU ȘI CONCENTRARE.